2010. augusztus 6., péntek

Névnapi csokitorta



Ez a torta édesapám névnapjára készült. A lap egyszerű kakaós piskóta. A krémet maradék tejbegrízből készítettem, mivel kihűlve és alaposan besűrüsödve már nem kérte senki. Így viszont egy nagyon finom tortakrém lett belőle.
 A csokirózsák erre a tortára kerültek dísznek.

Hozzávalók:

  • Kakaós piskótalap (5 tojás, 2 evőkanál sima liszt, 2 ek.rétes liszt, 1 ek.kakaó, teáskanálnyi ecet, 2 tk.olaj)
  • maradék tejbegríz (lemértem: 48 dkg volt),
  • 25 dkg mascarpone,
  • 1 tábla (10 dkg) tejcsokoládé,
  • 4-5 evőkanál procukor,
  • 1 evőkanál kakaópor
Elkészítés:
  1. A piskótát 24 cm-es formában sütöttem és három lapba vágtam.
  2. A tejbegrízt elkevertem a mascarponéval, hozzáadtam a porcukrot és a felolvasztott csokoládét, majd még 1 evőkanálnyi sötét kakaóport, hogy a színe is szebb legyen, de persze az íze is jobb lett tőle.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...