2011. február 20., vasárnap

Túrós buktatorta

Ehhez a süteményhez egy alap kelt tésztát készítettem és a kenyérsűtő géppel dagasztattam be.

Hozzávalók a kelt tésztához:

  • 3,5 dl langyos tej
  • 4 evőkanál cukor,
  • 10 dkg olvasztott és langyosra hűtött vaj,
  • 3 db tojás sárgája,
  • 1/2 citrom lereszelt héja,
  • csipet só,
  • 25 dkg rétesliszt,
  • 30 dkg finomliszt,
  • 2,5 dkg friss élesztő (a liszt tetejére morzsolva)
A hozzávalókat ebben a sorrendben teszem a kenyérsütő tartályába, majd a dagasztóprogramon bedagasztom a tésztát. Amikor a gép leáll, a tésztát kelesztőtálba teszem át és kb. 1 óra alatt duplájára kelesztem. Ezalatt elkészítem a tölteléket.

Hozzávalók a túrótöltelékhez:
  • 45 dkg tehéntúró,
  • 12 dkg porcukor,
  • 3 teáskanál vaníliás pudingpor,
  • 6 dkg langyosra hűlt olvasztott vaj,
  • 4 db tojás sárgája,
  • 1 db citrom reszelt héja,
  • 10-15 dkg puha mazsola
A töltelékhez valókat összekeverem. Amikor a tészta duplájára kelt, lisztezett deszkára borítom és ujjnyi vastagra kinyújtom. Kb. 10x10-cm-es kockákra vágom és mindegyikre teszek 1 evőkanálnyi tölteléket, majd gombócokat formázok belőlük. Egyenként olvasztott vajba forgatom őket és kikent, liszttel beszórt 28 cm-es tortaformába rakosgatom őket egymás mellé. Nem kell helyet hagyni közöttük, így szépen felfelé fognak nőni.

A formában hagyom még kelni 20 percet, addig a sütőt bemelegítem  180 fokra. A sütő aljába teszek kis lábasban vizet, hogy a kelt tészta gőzös sütőben süljön.
A gombócok szépen megkeltek, mehet a sütőbe.

A tésztát kb. 30 percig sütöm, majd kevés forralt tejet locsolok rá, és még kb.egy fél órát sütöm. Ha hamar pirulna a teteje le kell fedni alufóliával, de a süteménynek át kell sülni.

A sütőből kivéve a formában hagyom kihűlni.

6 megjegyzés:

Thrini írta...

Így formában sütve nagyon guszta a kelt tészta. :)

Ditta tortái írta...

Tényleg nagyon gyönyörű lett!

Vea írta...

Köszönöm, hátha még tudnék fényképezni is ... :)

Dinka írta...

A te blogodat kaptam a 10. Blogkóstoló játékra és ezt a Buktatortát készítettem el :) Nagyon nagy sikere volt, isteni finom lett!! :)

Vea írta...

Kedves Dinka!
Köszönöm, akár más töltelékkel is kipróbálhatod.
Vea

Piroska írta...

Kedves Vea!
A blogkóstolóban téged sorsolt hozzám Süni.
Nagyon szép tortákat készítesz, de én nem mernék most még belefogni. Ezért választottam inkább ezt a túrótortát. Nagyon finom lett, igaz nem teljesen így készítettem.
http://www.piroskonyha.blogspot.hu/2014/02/turos-buktatorta.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...