2011. május 9., hétfő

Húsvéti túrótorta

Ez a torta készült húsvétra. Azonban, ha eltekintünk a húsvéti díszítéstől (nem is durván húsvéti, csak néhány csokitojás), akkor bármikor készülhet, sok gyümölccsel a tetején pl. A tésztája nem hagyományos piskóta, hanem egy egyszerű barackos pite tortaformában sütve. Barack helyett természetesen bármilyen gyümölcs is jó, variációk száma végtelen.

Hozzávalók:
tésztához: 26 cm átmérőjű tortaformába
  • 2 db tojás,
  • 20 dkg kristálycukor,
  • 2 dl tejföl,
  • 20 dkg finomliszt,
  • fél csomag sütőpor,
  • 1 üveg (vagy doboz) őszibarackbefőtt (friss gyümölccsel még jobb)
Elkészítés:
  1. A lisztet a sütőporral elkeverem. A tortaformát kivajazom és beszórom liszttel. Bemelegítem a sütőt 200 fokra.
  2. A tojásokat kikeverem a cukorral és a tejföllel, majd a lisztet (sütőporral) belekeverem.
  3. Beleöntöm az előkészített formába és rászórom a tetejére a kockára vágott barackot. 200 fokon sült kb. 30 percig.
  4. Rácson hűtöm ki. Amikor teljesen kihűlt tortatálra teszem és karimát rakok köré.

Hozzávalók a túrókrémhez:
  • 50 dkg tehéntúró,
  • 20 dkg joghurt (natúr),
  • 7,5 dkg puha vaj (nem margarin),
  • 1 citrom reszelt héja, és egy pici a levéből is,
  • 6 evőkanál kristálycukor,
  • 1 evőkanál vaníliás cukor,
  • 3 dl tejszín, (nekem most csak egy 2,5 dl-es volt, ezért azt kipótoltam tejföllel)
  • a tejszínhez még 2 evőkanál cukor,
  • 15 gr zselatin kb. 8 evőkanál vízben feloldva.
Elkészítés:
  1. A zselatint beleszórom egy kis lábaskába, hozzáteszem a vizet. Ha megduzzadt felmelegítem, hogy elolvadjon. Nem szabad forralni! Hagyom kicsit hűlni.
  2. A túrót eldolgozom a joghurttal, a vajjal, a citromhéjjal, a citromlével, cukorral és a vaníliás cukorral.
  3. A tejszínt kemény habbá verem a 2 evőkanál cukorral a vége felé belecsorgatom a már kihűlt, de még folyékony zselatint és jól beledolgozom. Azonnal összekeverem a túrókrémmel és rásimítom a kihűlt tésztára. Beteszem a hűtőbe legalább 2 órára. Én este készítem el idáig, és reggel díszítem a tortát.
  4. A díszítéshez felverek 2 dl tejszínt kevés cukorral és egy zacskó habfixálóval.



2 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon tetszik! Finom lehet nagyon!:)

Vea írta...

Tényleg nagyon finom volt, hamar el is fogyott :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...