2013. augusztus 10., szombat

Citromos keksz - Blogkóstoló 10.

A 10. Blogkóstoló házigazdája Kisildi. A sorsolásnál Panna blogját kaptam, ahol hosszas válogatás után erre a citromos kekszre esett a választásom. Nem bántam meg, a keksz nagyon finom, kellemesen citromos.




Hozzávalók:

  • 75 g puha vaj,
  • 215 g cukor,
  • 1 db tojás,
  • vaníliás cukor,
  • 1 db citrom lereszelt héja, és 3 evőkanál citromlé,
  • 2 evőkanál lekvár (nálam baracklekvár, de Pannánál narancs),
  • 220 g liszt,
  • csipet só,
  • 1/4 tk sütőpor,
  • 1/8 tk szódabikarbóna,
  • a hempergetéshez porcukor


Elkészítés:

  • A puha vajat habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a vaníliás cukrot, a tojást, a lekvárt, a citromhéjat és levet. az egészet jól kikeverem.
  • A lisztbe belekeverem a szódabikarbónát és a sütőport, majd a vajas krémbe dolgozom bele.
  • A kapott sűrű krémet a hűtőben hagyom kicsit dermedni, hogy lehessen gombócozni.
  • Nekem fél órát volt bent, és szuperül lehetett golyókat formázni belőle. A golyókat porcukorba hempergettem és sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket, rendes távolságot hagyva egymás között, mert kissé kiterülnek a kekszek sütés közben. 
  • 180 fokon sütöttem addig, amíg már egy kis színt kapott, kb. 15-20 perc lehetett.

Köszönöm Panna a receptet, igazán nagyon finom keksz lett belőle. (A fotókat a fiam készítette.)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...