2014. január 6., hétfő

Áfonyás-körtés charlotte

Kívül áfonyalekvárral töltött piskótatekercs, belül sok-sok körte és még babapiskóta. Nagyon finom.


Hozzávalók:
a piskótatekercshez:

  • 6 db tojás,
  • 6 evőkanál kristály cukor,
  • vanília,
  • 6 evőkanál finom liszt,
  • 3 evőkanál hideg víz,
  • 1 evőkanál étolaj,
  • 1 üveg áfonyalekvár.
a töltelékhez:
  • 1 kg körte (nálam vilmos),
  • 1 cs. vaníliás pudingpor,
  • 1 cs. babapiskóta,
  • kevés cukor és vanília a kompóthoz.

Elkészítés:

  1. A piskótatésztát (robotgépben: tojásfehérje+cukor+tojások sárgája+víz+olaj majd beleszitálva a liszt) sütőpapírral borított tepsiben (ami a sütőhöz van) sütöttem meg 15 perc alatt 180 fokon. A megsült piskótát egy porcukorral behintett konyharuhára borítottam, nyújtófával elegyengettem, sütőpapírt lehúztam róla és megkentem a lekvárral még melegen. Rögtön feltekertem konyharuha segítségével (a konyharuhát nem beletekerve, de rajta hagyva). Így hűlt ki. Akkor szeleteltem fel.
  2. Amíg a piskóta hűlt elkészítettem a tölteléket. A körtéket mostam, hámoztam, kisebb kockákra vágtam és cukorral, vaníliával ízesítve kompótot főztem belőle. Ezt egy csomag vaníliás pudingporral sűrítettem be. Kicsit hagytam hűlni, úgy hogy ne dermedjen még meg.
  3. Egy gömb alakú üvegtálat kibéleltem a piskótatekercs szeletekkel, megtöltöttem a körte felével, ide került egy réteg babapiskóta, majd rá a maradék kötés puding. Ezt lezártam egy sor babapiskótával, ez lett a torta alja.
  4. Egy éjszakára hűtőbe került tálalás előtt.
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...