2014. március 22., szombat

Zselés - Blogkóstoló 15.

A 15. Blogkóstoló háziasszonya - Süni Süti - Sherpa konyháját sorsolta nekem. Nála már jártam egyszer blogkóstolón, most ezt a sütés nélküli édességet választottam. Nem bántam meg, nagyon finom. Biztosan többször is elkészítem. Az eredeti receptben zselés cukor szerepel, helyette én itt a második képen látható Domino bonbont tettem bele feldarabolva. 


Hozzávalók:
  • 30 dkg porcukor,
  • 25 dkg margarin,
  • 4 db tojás (nagyon friss, hiszen nyersen kerül bele),
  • 4 dkg kakaópor, 
  • 10 dkg mazsola (nagyszemű aranymazsolát használtam feldarabolva),
  • 1 dl rum,
  • 50 dkg darált háztartási keksz,
  • 10-12 db Domino bonbon,
  • 10 dkg dió,
  • 10 dkg étcsokoládé a bevonáshoz.





Elkészítés:
  1. A mazsolát feldaraboltam és a rumba áztattam. A Dominot és a diót is durvára daraboltam.
  2. A porcukrot a puha margarinnal és a tojásokkal nagyon alaposan kikevertem, hozzáadtam a kakaót és azzal is elkevertem. 
  3. Mehet bele a mazsola rummal együtt és darált keksz, összekevertem. Végül a bonbont és a diót is hozzáadtam.
  4. Egy őzgerincformát folpackkal kibéleltem és belenyomkodtam a masszát. Betakartam a fóliával és hűtőben másnapig hagytam összeállni. Akkor olvasztott étcsokoládéval bevontam, már amennyire elég volt. Díszítő cukorral is megszórtam.



A receptet köszönöm szépen!

1 megjegyzés:

Süni írta...

A Dominó magában is finom, így meg aztán dupla lehetett az élvezet :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...