2014. május 3., szombat

Túrós amerikai palacsinta - Blogkóstoló 16.

A 16. Blogkóstoló sorsolásán magamnak Trollanyut sorsoltam. Jó pár receptet ki is néztem tőle, ezeket is el fogom készíteni Blogkóstolón kívül. Aki paleo étrendet követ, bátran járjon hozzá, mert nagyon sok receptje van. Na és a tájképei egyszerűen csodálatosak!

Elkészítésre most a Pillekönnyű túrós amerikai palacsintát választottam. Néhány helyen változtattam a recepten, és nem csokiöntetet, hanem eperszószt készítettem hozzá. Trollanyunak köszönöm a receptet igazán finom palacsinták készültek.



Hozzávalók:
  • 4 db tojás,
  • 10 dkg porcukor,
  • 3 dl tej,
  • 25 dkg túró,
  • 25 dkg liszt,
  • 2,5 dkg puha vaj,
  • 2 teáskanál sütőpor,
  • 1 csipet szódabikarbóna,
  • reszelt citromhéj.



Elkészítés:
  1. A tojásokat szétválasztom, a lisztet elkeverem a sütőporral és a szódabikarbónával.
  2. A tojások sárgáját kikeverem a cukorral, a fehérjéket kemény habbá verem és a túrót a puha vajjal krémesítem.
  3. A tojássárga krémhez felváltva adom hozzá a lisztkeveréket és a tejet, majd belekeverem a citromhéjat és a túrót is. Végül óvatosan beleforgatom a habot. 
  4. Kb. fél órát állni hagyom, majd serpenyőben kis palacsintákat sütök belőle, eperszósszal tálalom.
Az eperszósz elkészítése:
  1. Kb. 1/4 kg epret megtisztítok darabokra vágom és felfőzöm kevés cukorral, vaníliával, citromlével. Botmixerrel pürésítem és hajszálnyi keményítővel sűrítem. 




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...