2014. március 2., vasárnap

Borkrémes ananásztorta

A lányom 13. születésnapjára készült, és mivel a borkrém főzve van, nyugodtan gyerekek is ehetik, az alkoholtartalom elpárolog.


Hozzávalók:
  • A piskótához:
  • 3 db tojás,
  • 3 evőkanál kristálycukor,
  • 3 evőkanál finom liszt,
  • 1 mokkáskanál ecet.
  • A krémhez:
  • 10 lap zselatin (vagy a hosszabb fajtából 5 lap), 10 gr összesen a lapzselatinból,
  • 2,5 dl fehérbor (félédes fehérbort használtam,
  • 1,5 dl ananászlé (a konzerv ananász leve),
  • 2 db tojás,
  • 10 dkg cukor,
  • 1 cs. főzhető tejszínízű pudingpor, vagy jó a vaníliás is,
  • 4 dl habtejszín,
  • 1 körszeletes ananászkonzerv.
  • A tetejére:
  • 1 db kivi,
  • néhány szem fekete szőlő,
  • 1 csomag színtelen tortazselé,
  • 2 evőkanál cukor,
  • a maradék ananászlé felhígítva annyi vízzel, hogy meglegyen a zselé elkészítéséhez a 3,5-4 dl folyadék.



Elkészítés:
  1. A piskótát 24 cm-es tortaformában sütöttem meg, majd rácson hagytam kihűlni.Közben elkészítettem a krémet. 
  2. A zselatint kevés vízbe beáztattam. A bort és az ananászlevet összekevertem és a kb. a felét feltettem egy lábasban a tűzre. A tojásokat a cukorral és a pudingporral kikevertem és a maradék folyadékkal összekevertem, majd a már jó meleg boros lébe öntöttem és és jól összeforraltam, besűrítettem. A tűzről levéve a kinyomkodott zselatinlapokat a forró krémben feloldottam. Hagyom hűlni, de közben többször meg kell keverni, hogy ne bőrösödjön be a teteje.
  3. A tejszínt közben kemény habbá vertem és a kihűlt piskóta köré tortakeretet tettem. 
  4. A langyosra hűlt krémhez óvatosan hozzáforgattam a tejszínt és a piskótára öntöttem. A krém tetejét kiraktam az ananászkarikákkal és hűtőbe tettem, míg megdermedt. 
  5. A színtelen tortazselét összekevertem a cukorral és a folyadékkal (ananászlé + víz) felfőztem, majd pár percig hagytam hűlni. Addig a kivivel és szőlővel díszítettem még a tortát, majd a zselével leöntöttem. 


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...